Despre disciplină în zilele noastre

Limitele vin în ajutorul ideii de disciplină, oferind copiilor o distincţie clară între ceea ce este bine şi ceea ce este rău, chiar dacă adolescenţii ne contrazic şi ne pun la îndoială cuvântul.

De fapt, a disciplina înseamnă a instrui şi trebuie să reţinem acest lucru; rolul nostru nu constă în a-i pedepsi, ci în a-i instrui pe copiii noştri despre valori şi lucruri de care ei au nevoie pentru a reuşi în viaţă.

În societatea de astăzi este adusă mereu în discuţie problema originii morale a limitelor pe care le impunem.

Pentru că aşa am spus eu, expresie categorică ce funcţiona destul de bine în generaţiile anterioare, nu mai poate fi eficientă în contextul actual, în care adolescenţii aud multe lucruri provenind din diverse surse.

Unii sociologi sunt de părere că exprimarea unui interes reînnoit faţă de formele organizate de religie şi de spiritualitate se datorează în parte faptului că părinţii au nevoie de îndrumare şi de sprijin din  partea unor autorităţi superioare.

Indiferent care ar fi motivul, cercetările sugerează că ideea de a-i ajuta pe adolescenţi să-şi descopere afinităţile spirituale este de bun augur pentru ei.” 

Eias, Tobias, Friendlander/ Stimularea inteligenţei emoţionale a adolescenţilor, editura Curtea Veche